aktualnosci

TOP 15 Joanny Łapińskiej – dyrektor programowej Transatlantyku

Jest tutaj wszystko, co najbardziej lubię w kinie: uczucia (“Kes”, “Anna na 13000 stóp”, “Nasze dzieci”, “Sole”, “Kino umiera, mój ojciec także”), zmysły (“Lato ’85”, “Aviva”, “Jedna na tysiąc”, “Podróż hieny”, “Czarny Orfeusz”), szalona precyzja i przewrotna inteligencja (“Strofy dla Sophie”, “Charles, martwy lub żywy”, “Bestie na krawędzi”, “Ten dzień”, “Zniknięcie”).

1. Anna na 13000 stóp / Anne at 13,000 ft, reż. Kazik Radwanski, Kanada 2019, 75’

2. Aviva, reż. Boaz Yakin, USA, Francja 2020, 116’

3. Bestie na krawędzi / Beasts Clinging at Straws, reż. Kim Yong-Hoon, Korea Płd. 2020, 108’

4. Charles, martwy lub żywy / Charles mort ou vif / Charles, Dead or Alive, reż. Alain Tanner, Szwajcaria 1969, 99’

5. Czarny Orfeusz / Orfeu Negro / Black Orpheus, reż. Marcel Camus, Francja, Brazylia, Włochy 1959, 100’

6. Jedna na tysiąc / Las Mil y Una / One in a Thousand, reż. Clarisa Navas, Argentyna, Niemcy 2020, 120’

7. Kes, reż. Ken Loach, Wielka Brytania 1969, 111’

8. Kino umiera, mój ojciec także / La Mort du cinéma et de mon père aussi / The Death of Cinema and My Father Too, reż. Dani Rosenberg, Izrael 2020, 100’

9. Lato’85 / Été 85 / Summer of ’85, reż. François Ozon, Francja, Belgia 2020, 100’

10. Nasze dzieci / Barn, reż. Dag Johan Haugerud, Norwegia, Szwecja 2019, 157’

11. Podróż hieny / Touki Bouki / Journey of the Hyena, reż. Djibril Diop Mambéty, Senegal 1973, 85’

12. Sole, reż. Carlo Sironi, Włochy, Polska 2019, 90’

13. Strofy dla Sophie / Les stances à Sophie / Sophie’s Ways, reż. Moshé Mizrahi, Francja, Kanada 1971, 97’

14. Ten dzień / One of These Days, reż. Bastian Günther, Niemcy, USA 2020, 119’

15. Zniknięcie / Spoorloos / The Vanishing, reż. George Sluizer, Holandia, Francja, RFN 1988, 107’

 

Ta strona używa plików cookies w celu prawidłowego funkcjonowania, analiz i statystyk strony. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich zapisywanie.